Från La till LA

Monika, Nils, Alva & Freja skriver om hur det är att flytta från Ludvika i Dalarna till Los Angeles i Californien.

Vissa saker tar tid...

Publicerad 2021-03-25 20:05:58 i Allmänt, Sverige,

Hej!
Nu är det lite drygt ett år sedan vi flyttade tillbaka till Sverige. 
Förutom att det mesta är annorlunda pga pandemin så är ju annars det mesta som vanligt igen nu.
Fast vissa saker är helt sjukt långsamt, jag skrev förra året om alla hinder och problem vi möttes av som nyinflyttade till Sverige. Bl.a Försäkringskassan som skulle utreda vår rätt till statligt tandvårdsstöd.
Nu var jag till tandläkaren nyligen och döm om min förvåning när jag upptäckte att jag fortfarande inte omfattas av tandvårdsstödet!
Efter ett års utredning har FK inte fattat beslut. 

Fast efter påtryckning så gick det snabbt, idag fick jag brev att jag godkänts:
(null)

Helt otroligt, eller hur?



(null)
Idag är det Våffeldagen, och vi åkte en sväng till Rämshyttan. Det blev våfflor till kvällsmat där och Sixten som var med oss uppskattade det!

(null)

(null)

(null)
Morfar gillade det också.

// Monika 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela