Från La till LA

Monika, Nils, Alva & Freja skriver om hur det är att flytta från Ludvika i Dalarna till Los Angeles i Californien.

Vegetariskt

Publicerad 2018-12-17 02:55:53 i Allmänt, Alva, Mat och dryck,

Här i USA finns det mycket vegetariskt! Det är bra för mig eftersom det är fler alternativ än i Sverige. Jag har varit vegetarian sedan 2011 så ibland blir det lite enformigt. 

(null)
Denna sort är rikigt god i pastasallad. 

(null)
Just märket Tofurky har stort utbud. Deras huvudkontor ligger i Hood River, en stad som vi ofta var i när vi bodde i Oregon. 

(null)
Min favorit är nog dessa! De är ett pålägg som är rökt vilket ger det rikigt god smak. Jag ska ta med två paket hem till Sverige som jag kan leva på över julen. 

(null)
Mums! 

(null)
Beyond burger är ett underbart hamburgaralternativ. De har fått mycket uppmärksamhet online då produkten liknar kött både i smak och textur, trots att det är gjort av ärtprotein.

(null)
Visst ser de ut som riktiga burgare? Färgen är rosa så det ser till och med ut som att de blöder om man trycker på dem. 

(null)
Till Thanksgiving äts det alltid kalkon. Jag får quorn istället, men det är gott.

(null)
Med sås, potatis och sylt till så märks det knappt någon skillnad. 

/Alva



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela